شمیم ادب
علمی،آموزشی،فرهنگی،اجتماعی

       من معلم هستم 

من معلم هستم 
       آنچه آموخته ام ،
              با سخاوتمندی 
                                      به تو می آموزم .

به تو می آموزم :
      ( الف ) ایمان را 
            تا که روحت با آن ،
                        نور و صیقل یابد . 

 به تو می آموزم ،
      که چطور ،
       فعل مجهول « ستمها شده است »
       فاعلش معلوم است .
           بشناسش که ستمکش نشوی ،
                                    با ستم هیچ مساز  ،
                                      با ستمگر بستیز . 

به تو می آموزم 
    که اگر ما همه یک تن بشویم ،
    یک تن تنها نیست 
                 که ستمدیده شود . 

به تو می آموزم 
    هر کجایی سخن از زور و زر است ،
                   حرف ربط آنجا نیست .

به تو می آموزم 
  که گذشت 
     آن  زمانها که کلام 
      کنج زندان دهان من و تو می پوسید . 
                                     حرف را باید زد 
                                     به زبان همه کس .

به تو می آموزم 
              که چطور 
                     بر رخ اطلس انسانیت ،
رنگها بی مفهوم 
مرز ها بی معنی ا ست ،
وتو در تاریخ 
          جای پایی داری . 


به تو می آموزم 
            که چطور 
           عشق را در دل خود ضرب کنی 
                 و سپس بر همگان تقسیمش ،

وچطور 
نا مساویها را به تساوی بکشی .
 
به تو می آموزم 
   لحظه های گذران هستی 
      چه بهایی دارند ،
هر زمان گلبرگی 
 از گل عمر من و تو به زمین می افتد .
پس بیا بوی خوش خوبی را 
                  به همه هدیه کنیم . 
نو گلم ،فرزندم 
      ای سرا پا همه شوق 
       تو بخواه ...........
       تو بپرس 
       تا که تعریف کنم ،بینهایت ها را 

                                              
                                                

این شعر زیبا را تقدیم میدارم به تمامی معلمین دلسوز ،آنهایی که چون شمع می سوزند و از خود نامی نیک به یادگار می گذارند . 

                                                   



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:




تاریخ: یک شنبه 22 ارديبهشت 1392برچسب:,
ارسال توسط حميدرضارضايي
آخرین مطالب

آرشیو مطالب
پيوند هاي روزانه
امکانات جانبی