شمیم ادب
علمی،آموزشی،فرهنگی،اجتماعی
 
چگونه ماهی قرمز سفره هفت سین را زنده نگه داریم؟

صبح ساحل، اجتماعی _ همه ساله با نزدیک شدن به نوروز،تب خرید لوازم  و پوشاک جدید و چیدن سفره هفت سین داغ است و با وجود همه مشکلات، سعی می کنیم که تعطیلات نوروز را به بهترین شکل ومتفاوت تر از سالهای قبل برگزار کنیم.

خریدن سین های سفره هفت سین هم یکی از رسوم زیبا وماندگار ایرانیان است که نشانه ای از برکت وسلامت و سرزندگی است. در این بین سالهای متمادی و زیادی است که ماهی قرمز هم مهمان این سفره شده که گویی ریشه چینی دارد.

هرچندکه به نظر طراوت و شادابی مضاعفی به هر بیننده ای که ماهی قرمز را درتنگ بلور می بیند دست می دهد. ولی این شادابی معمولا تا مرگ نابهنگام ماهی کمرنگ می شود. مشکلی که خیلی ها با‌ آن درگیر هستند برای رفع این مشکل بهتر است نکات آورده شده دراین مطلب را رعایت کنید تا درصد زیادی از مرگ ومیر ماهی قرمز سفره هفت سین شما برطرف شود:

-1 ابتدا می بایست درهنگام خرید از خرید ماهیان بی حال،کمرنگ و همچنین ماهیانی که فلس های(پولک) برجسته ای بدلیل تورم بدن دارند امتناع کرد. دقت کنید باله های ماهی دچار خوردگی و پوست ماهی دارای سائیدگی  ویا لکه ها و نقاط سفید رنگ نباشند.

-2 پس از خرید ماهی می بایست با توری کوچکی، ماهی را از کیسه پلاستیکی خارج کرده  و دریک ظرف که حاوی چند لیتر آب نمک5درصد است بمدت 15-20 دقیقه قرار دهید. فراموش نکنید که دمای ظرف می بایست هم دمای اتاق وخانه شما باشد وتفاوت دمایی چندانی با آب کیسه پلاستیکی خریداری شده نداشته باشد.

-3 پس از ضدعفونی با آب نمک می بایست ماهی را وارد تنگ مخصوص کرده وتا وقتی که آب تنگ کدر نشده ، آب را تعویض نکنید. فراموش نکنیدکه قبل از وارد کردن ماهی تنگ ، می بایست 1-2 روز مقداری آب را کنار بگذارید تا دراین مدت کلر آب خارج شود.

-4 از دادن غذا به ماهی تا 3 روز خودداری نمایید. این عمل به این دلیل است که متابولیسم بدن ماهی بدلیل استرس جابجایی و ورود به محل زندگی جدید،کاهش می یابد و غذا در روده ماهی می ماند وهضم نمی شود وگاهی تولید سم می‌کند



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:




تاریخ: دو شنبه 26 فروردين 1392برچسب:,
ارسال توسط حميدرضارضايي
آخرین مطالب

آرشیو مطالب
پيوند هاي روزانه
امکانات جانبی